Oyun Üzerinden Call of Duty 4 Multiplayer Server Başlatarak Oynamak ⋆ Sayfa 3 ⋆ Call of Duty 4: Modern Warfare ⋆ Forum | Oyun.News
Bildirimler
Tümünü temizle

[Sabit] Oyun Üzerinden Call of Duty 4 Multiplayer Server Başlatarak Oynamak

21 Gönderi
5 Üye
0 Beğeni
14 K Ziyaret
Avatar
Gönderiler: 3
(@mhgcn)
Er
Katılım : 6 yıl önce

Üstad steam üzerinden oyunu indirdik arkadaşlarla, windows onların ki. Bende mac var. Şimdi dediğin gibi kuruyoruz, start new server > dedicated: internet yapıyoruz console ekranı çıkıyor yine iw3mp den girmeyi deniyoruz olmuyor. Ayrıca ben mac kullanıcısı olarak online server'a giremiyorum hiçbir şekilde. Çoğu zaman oyundan atıyor ve restart atıyor macbook kendi kendine. 10.14.6 MacOs Mojave kullanıyorum. Yorumları okudum ama çözüm bulamadım. Ayrıca bilgiler de eski olduğu için sormak istedim. Mac için kronik bir soruna mı dönüştü bu oyun yoksa bir yolu var mıdır online oynamanın? İlave olarak internet server kurulumunu nasıl yapabiliriz?

Şimdiden teşekkürler


Cevap
Avatar
Gönderiler: 3280
Admin
Konu Sahibi
(@administrator)
General
Katılım : 14 yıl önce

LAN ya da internet seçeneğiyle oyun içinden başlatılan ve console şekline açılan sunucuya serveri açan kişinin aynı oyun kurulumunu kullanarak giriş yapmasında oluşan "Failed to find steam" vb. oyunun açılmaması hatasını çözmek için aşağıya da alıntıladığım yukarıdaki ''* Bu uyarı Steam kullanıcıları için:'' parağrafında belittiğim ve biraz önce kendi oyunum üzerinden de test ettiğim öneriyi uygular mısınız?

Diğer detaylarını Call of Duty 4 Modern Warfare Sistem Gereksinimleri sayfamızda da bulabileceğiniz oyununun Steam mağazasındaki sistem bilgilerinde minimum MacOs 10.12 (Sierra)'yı desteklediğini yazıyor. Yeni/son versiyon Mac işletim sistemlerinin de Windows/Linux sistemlerde olduğu gibi eski işletim sistemlerinin devamı olduklarından oyun/oyunları desteklediklerini düşünüyorum, Windows 7 ve Windows 10 kullanıcı deneyimlerim de böyle. Bazen sorunlar çıksa da oyun/yazılım kısayolundan Sağ Tık > Özellikler > Uyumluluk ayarlarından ''Bu proğramın çalıştırılacağı uyumluluk modu:'' ayarından önceki işletim sistemleri seçilerek sorun aşılabiliyor.

Mac işletim sistemi kullanıcılarının Call of Duty 4 oyununda sorunlarla karşılaştığına dair forumumuzda herhangi bir sorun/içerikle karşılaşmadım, belki de kullanıcısı az olduğundan deneyimleyen de azdır ondandır dicem ama karşılaştığınız sorunun yazılımsal oduğunu zannetmiyorum. Belki donanımdandır dicem ama CoD4 sistem gereksinimleri günümüz için oldukça düşük donanım gereksinimlerine ihtiyaç duyuyor. Bu durumda oyundan atılma, restart vb. sorunlarınız acaba sisteminizdeki başka bir sorun ya da ısınma, optimizasyon vb. sorun/sorunlardan kaynaklanıyor olabilir mi? Herhangi bir hata mesajı veriyor mu?

Bu başlıkta anlatılanlar oyun üzerinden Call of Duty 4 server açma konusunu içeriyor. İnternet server kurulumunu nasıl yapabiliriz sorunuz için profesyonel manada CoD4 server açmanın anlatıldığı bağlantıdaki Call of Duty 4 Server Açmak, Kurulum Ayarları, Sorun ve Çözümleri başlıklı konuyu önerebilirim. Bu başlık baştan sona bir anlatım içermese de çoğu konuyu ve sorun çözümlerini içeriyor. Eğer bir sorunuz olursa ilgili başlıklar altından yazarsanız yanıtlamaya çalışırım.

Gönderen: @administrator

* Bu uyarı Steam kullanıcıları için: İster LAN, ister public/internet server olsun başlattığınız server consol şeklinde açılacağı ve açtığınız bu servere oyun oynamak amacıyla girebilmeniz için steam menüsü üzerinden oyunu başlatmak istediğinizde steam zaten çalıştığından tekrar yeni bir oyun başlatmanıza izin vermeyecektir. Bu yüzden oyunu aşağıdaki dosya yoluna girerek iw3mp.exe üzerinden açmalısınız.

C:/Program Files (x86)/Steam/SteamApps/common/Call of Duty 4/iw3mp.exe
Gönderen: @mhgcn

Üstad steam üzerinden oyunu indirdik arkadaşlarla, windows onların ki. Bende mac var. Şimdi dediğin gibi kuruyoruz, start new server > dedicated: internet yapıyoruz console ekranı çıkıyor yine iw3mp den girmeyi deniyoruz olmuyor. Ayrıca ben mac kullanıcısı olarak online server'a giremiyorum hiçbir şekilde. Çoğu zaman oyundan atıyor ve restart atıyor macbook kendi kendine. 10.14.6 MacOs Mojave kullanıyorum. Yorumları okudum ama çözüm bulamadım. Ayrıca bilgiler de eski olduğu için sormak istedim. Mac için kronik bir soruna mı dönüştü bu oyun yoksa bir yolu var mıdır online oynamanın? İlave olarak internet server kurulumunu nasıl yapabiliriz?

Şimdiden teşekkürler


Cevap
3 Yanıt
Avatar
(@mhgcn)
Katılım : 6 yıl önce

Er
Gönderiler: 3

@administrator Öncelikle hızlı dönüşün için çok teşekkürler. Siteye girmeyince bildirim de gelmedi aklıma gelince girdim. Steam forumlarından öğrendiğim kadarıyla mac versiyonu 1.7 de güncellemeyi bırakmış fakat windows kullanıcıları güncel 1.8 versiyonu oynadığı için sadece 1.7 versiyon olan server odalarına girebiliyormuşum. Denedim gerçekten de öyleymiş. Şimdi 4 arkadaşız ve sadece ben mac kullanıyorum. Bu arkadaşlar 1.7 oynayamayacağına göre ben server kurduğumda onlar eski versiyonda kurulan bir odaya giriş yapabilirler mi?

Eğer oluyorsa benim kurmam gerekir ki yukarıda belirttiğin iwmp3 dosyası mac lerde aynı şekilde bulunmuyor yani bulamadım ben. Server kurmak istersem nasıl bir yol izleyebilirim?

 

Teşekkürler.

 


Cevap
Avatar
Admin
(@administrator)
Katılım : 14 yıl önce

General
Gönderiler: 3280

Call of Duty 4 oyununun resmi olarak son versiyonu bağlantıdaki CoDPatch kategorisinde de resmi patchlerini görebileceğiniz gibi v.1.7'dir. Oyun çıktıktan yaklaşık olarak 7-8 yıl kadar sonra (2015) özellikle crc. serverlerin Call of Duty 4 Server List'de görünmesini sağlamak, fake serverleri listeden kaldırmak maksadıyla bazı girişimciler CoDX Mod yazılımı geliştirdiler ve bu yazılımın oyun üzerinde yaptığı değişlikleri ifade etmek için de v.1.8 olarak adlandırdılar.

CoDX'in yaptığı bu değişiklikler ise oyunun ana dosyaları üzerinde bir değişiklik yapmadığı için her iki versiyon arasında temel de bir fark mevcut değil. Sonuç olarak oyun versiyonları ister v.1.7 olsun ister v.1.8 görünsün aynı sunuculara giriş yapabilmeleri gerekir.

Mac bilgisayarlarda oyun dosya yapısını bilemiyorum. Call of Duty 4 server kurulum anlatımlarında oyunun çıktığı tarihten bu yana sadece Windows ve Linux işletim sistemleri için rehberlere rastladım bu güne kadar, Mac için ise hiç bilgim yok maalesef.

Gönderen: @mhgcn

@administrator Öncelikle hızlı dönüşün için çok teşekkürler. Siteye girmeyince bildirim de gelmedi aklıma gelince girdim. Steam forumlarından öğrendiğim kadarıyla mac versiyonu 1.7 de güncellemeyi bırakmış fakat windows kullanıcıları güncel 1.8 versiyonu oynadığı için sadece 1.7 versiyon olan server odalarına girebiliyormuşum. Denedim gerçekten de öyleymiş. Şimdi 4 arkadaşız ve sadece ben mac kullanıyorum. Bu arkadaşlar 1.7 oynayamayacağına göre ben server kurduğumda onlar eski versiyonda kurulan bir odaya giriş yapabilirler mi?

Eğer oluyorsa benim kurmam gerekir ki yukarıda belirttiğin iwmp3 dosyası mac lerde aynı şekilde bulunmuyor yani bulamadım ben. Server kurmak istersem nasıl bir yol izleyebilirim?

Teşekkürler.


Cevap
Avatar
(@mhgcn)
Katılım : 6 yıl önce

Er
Gönderiler: 3

@administrator Codx patch dosyasını windows'ta indirip oynardım hep ama bu şekilde olduğunu bilmiyordum. Ancak şöyle bir durum var ki bu Codx yazılımı zaten mac icin bulunmuyor.

 

Her şey için teşekkürler. 


Cevap
Avatar
Gönderiler: 1
(@boran-yilmaz)
Er
Katılım : 5 yıl önce

Merhaba arkadaşlar. Cod 4 multiplayer oynuyorum ama girdiğim serverlar çok saçma oyunun orijinalliği bozulmuş saçma sapan modlar var. Kendi serverimi kurmak istiyorum bununla ilgili açılan konuyu okudum fakat çözüme ulaşamadım.

Server oluşturma bölümünden oyun içinde oluşturup start server deyince oyundan atıyor arka planda çalışıyor ama konsol açılmıyor bi yardımcı olur musunuz ?


Cevap
1 Yanıt
Avatar
Admin
(@administrator)
Katılım : 14 yıl önce

General
Gönderiler: 3280

Call of Duty 4 oyun menüsü üzerinden server başlattığınızda CoD4 console açılmama hatası için çözm önerilerim şunlar;

* Bu başlığın ilk sayfasındaki anlatımı eksiksiz olarak uyguladığınızdan emin olunuz,

* Call of Duty 4 oyununu yönetici olarak başlatıp deneyiniz,

* Oyun Üzerinden Call of Duty 4 server kurmadan önce profil oluşturduğunuzdan emin olunuz,

*  Bugüne kadar konsol açılmama hatası ile hiç karşılaşmadım. Hata almanızın nedeni olarak resmi patch'lerin kurulmamış olması ya da oyun kurulumunuzda bir hata olabileceği de aklıma geliyor.

Eğer kurulu değilse bağlantıdaki CoDPatch kategorisinde bulabileceğiniz Call of Duty 4 resmi patchlerini kurduktan sonra server başlatmayı deneyebilir misiniz?

* Bu önerim de çözüm sağlamazsa oyunu kaldırıp yeniden kurmak, ardından official patchleri yapmak da çözüm sağlayabilir.

Not: Açmış olduğunuz konu, ilgili bu başlığa taşınmıştır.

Gönderen: @boran-yilmaz

Merhaba arkadaşlar. Cod 4 multiplayer oynuyorum ama girdiğim serverlar çok saçma oyunun orijinalliği bozulmuş saçma sapan modlar var. Kendi serverimi kurmak istiyorum bununla ilgili açılan konuyu okudum fakat çözüme ulaşamadım.

Server oluşturma bölümünden oyun içinde oluşturup start server deyince oyundan atıyor arka planda çalışıyor ama konsol açılmıyor bi yardımcı olur musunuz ?


Cevap
Avatar
Gönderiler: 8
(@murat-tunc)
Onbaşı
Katılım : 5 yıl önce

hocam cod4 hakkında yardıma ihtiyacım var


Cevap
Avatar
Gönderiler: 3280
Admin
Konu Sahibi
(@administrator)
General
Katılım : 14 yıl önce

Call of Duty 4'te hangi sorun ile karşılaşıyorsunuz?

Gönderen: @murat-tunc

hocam cod4 hakkında yardıma ihtiyacım var


Cevap
Sayfa 3 / 4
Oyun.News
Logo