Bildirimler
Tümünü temizle

Oyunlarda Ani Fps Drop, İşlemci Isınması, Kasma ve HDD Sorunları

  

1
Konu Sahibi

Benim bi sorunum var, ilk önce (2. el aldım) laptop sistemi yazayım;

Marka: HP g5 250

İşlemci: Intel(R) Core(TM) i3-5005U CPU @ 2.00GHz 2.00 GHz

Ram: 4+4= 8 Gb. 1600 Mhz.

Ekran kartı: AMD r5 m330 2 Gb. (6 gb'a kadar ram'den destek alıyor) ve 2 Gb. Intel HD Graphics 5500 (4 Gb'a kadar ramden destek alıyor)

Hafıza: 500 Gb. Seagate 5400rpm hdd

Monitör ekran inç: 15.6 inç

İşletim Sistemi: Win 10 Home

ekstra harici notebook soğutucu kullanmaktayım.

Daha önce de soru açtım ama problem gittikçe çoğaldı ve oyun oynanmaz hale geldi. İlk önce ''call of duty black ops 3'' ile başladı (black ops 3 optimizasyon sorunlu onu biliyorum) sonra gta 5 ve diğer oyunlarda ani fps dropları ani fps düşmeleri yaşatarak oyun oynanmaz hale geldi.

İnternette diğer forumlarda denemediğim yazılımsal yöntem, çözüm kalmadı, oyunlarda ilk 1-2 dakika 30 fps üstü oynatıp daha sonra fps drop yiyip 1 fps ve ardından 13-16-17 lerde kalıyor.

Youtube'da benim aynı sistemimle başka biri GTA5'i sıkıntısız 25+fps'de oynarken aynı sistemde bu problemimi yaşamam insanı çıldırtıyor. Bu arada ''HD Tune Pro'' ile tarattım hdd sorun olabilir mi diye çok ani yükseliş ve iniş var'' minumum 3.8mb okuma-yazma max.105mb - averaj 70.6mb'' 

İşlemci kullanımı %100'lere dayanıyor, hdd kullanımı %100'lere dayanıyor ve harddiskten mi yoksa fanlardan mı bilmiyorum ama fan gibi bişeyden arada tıkır tıkır diye duraklama sesi geliyo sanki birşey takılıyomuş gibi.

Bu problemleri birkaç kişiye daha sordum termal macun, fan temizliği ve başka problem olabilir mi diye hdd veya başka bir yerinde teknik servise vermemi söylediler.

Yarın açıksa ya da bayramdan sonra vericem, bakımların eksik kaldığını düşünüyorum ama daha fazla bilgim olmadığı için sizlerden yorumlarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum.

Hp 250 G5 Dizustu Bilgisayar

7 Yanıt
1
Konu Sahibi

bi servisçiye göstermekte fayda var ssd yi de bi düşünücem,İnşallah sorunum çözülürse benim gibi bu sorunla karşılaşan arkadaşlara yardımcı olmak için yazarım

0

Daha önce yazıştığımız Call of Duty Black Ops 3 Kasma Sorunu başlıklı yazıda da belirtecektim ama aşamaları sıralı gideyim diye termal macun, fan temizliği konularını sonraya bırakmıştım.

Garantisi varsa teknik servise yoksa işin ustası olan ve uygun fiyatla yapabilecek bir bilgisayar tamircisine HP laptopunuzun fan temizliğini ve işlemci termal macunu yenilemesini yaptırmanızı tavsiye edebilirim.

Fakat bu işlemi yaptırmadan önce bağlantıdaki HP 250 G5 Dizüstü Bilgisayar resmi destek sayfasından erişebileceğiniz sürücüleri güncelleyebilir misiniz?

Ayrıca Microsoft Compatibility Telemetry vb. aşırı işlemci/harddisk yoran işletim sistemi uygulamalarının çalışmadığını ya da oyun sırasında devreye girmediğini Görev Yöneticisi'nden kontrol ediniz.

0
Konu Sahibi

Arka plan uygulamaların hepsini (microsoft uygulamaları hariç) devredışı bıraktım, garantisi yok, laptopu aldığım adam yeni formatladığını, termal macununu kendisinin yeni sürdüğünü (laptopu alalı 1 ay oldu) bi problemi olmadığını belirtti.

Şimdi de tam tüketimi gta 5’te 7.5gb ram ve üstüne fırlıyo hepsi bi arada yani, mecbur bi güvendiğim servisçiye vericem, bütün driverları ve windows güncellemeyi dün driver booster ve windows uptade ile yaptım, servise vermeyi bekliyorum.

Bu arada hdd yerine ssd taktırsam bi yararı dokunurmu az da olsa ?

0

SDD, HDD kaynaklı kasma/takılmaları engelleyecektir mutlaka. İmkanınız varsa SSD taktırmanızı tavsiye ederim.

0
Konu Sahibi

ekleme: bugün farklı birşey denedim,amd ekran kartı ''r5 m330'' internette baktığımda kronik sorunlu bir ekran kartı olduğunu gördüm,ve amd ekran kartını devredışı bırakıp,intel hd 5500 ekran kartını kullanıp oyunlarda test yapmaya kalktım ve gta 5 , black ops 3 de amd ekran kartına göre daha az drop yedim ama intel iyi bir kart olmadığı için bi yerden sonra o da aksama,kasma yaptı ama amd ye göre daha iyidi,amd driverlarını birkaç farklı sürüm denedim forumlarda bazı sürümlerin iyi çalıştığını söyledikleri için ama düzelme olmadı,intel geçici bir çözümdü ve şuan amd ekran kartından yazılımsal veya driver veya farklı bir sebepten dolayı yeterli performans vermiyor. (en güncel driver kurmak bir işe yaramıyor hatta tahminimce son güncelleme ağır geliyor çünkü eski bir ekran kartına yeni güncelleme sonuçta) yorumlarınızı bekliyorum.

0

Aslında AMD R5 M330_vs_Intel HD Graphics 5500 karşılaştırma sonucunda da görülebileceği gibi AMD Radeon R5 M330 ekran kartı HD Graphics 5500'e göre az da olsa teknik özellikler bakımından önde görünüyor.

Fakat R5 M330 kartınız ısınma vb. donanımsal ya da sisteminizin genel durumundaki olası diğer sorunlar nedeniyle HD Graphics 5500'e nazaran yeterli performans gösteremiyor olabilir.

Gönderen: @frank_woods

ekleme: bugün farklı birşey denedim,amd ekran kartı ''r5 m330'' internette baktığımda kronik sorunlu bir ekran kartı olduğunu gördüm,ve amd ekran kartını devredışı bırakıp,intel hd 5500 ekran kartını kullanıp oyunlarda test yapmaya kalktım ve gta 5 , black ops 3 de amd ekran kartına göre daha az drop yedim ama intel iyi bir kart olmadığı için bi yerden sonra o da aksama,kasma yaptı ama amd ye göre daha iyidi,amd driverlarını birkaç farklı sürüm denedim forumlarda bazı sürümlerin iyi çalıştığını söyledikleri için ama düzelme olmadı,intel geçici bir çözümdü ve şuan amd ekran kartından yazılımsal veya driver veya farklı bir sebepten dolayı yeterli performans vermiyor. (en güncel driver kurmak bir işe yaramıyor hatta tahminimce son güncelleme ağır geliyor çünkü eski bir ekran kartına yeni güncelleme sonuçta) yorumlarınızı bekliyorum.

Hocam araştırmalarımın sonucu amd ekran kartına sahip pc'lerin çoğunun yeni sürüm güncellemelerinde bir problem olduğunu (arkadaşımda da 6binlik laptop var yeni aldı ve onda da bu sorun var) son sürümde hata olduğu ve pc'leri kastırdığı, donma yaptırdığı, fps ani drop düşmeler vs. olduğu ortaya çıktı.

 

İnşallah en kısa sürede düzeltirler, ben bir önceki sürüme geri dönmeyi başarabildim (fortmatladım pc yi bu arada). Şu an mesela Black Ops 1 multiplayerda amd kasma donma yaparkan, Black Ops 2 multiplayerda çok daha az drop yaşayıp daha iyi oynuyorum.

 

Şu an durumlar karıştırdı amd güncellemesi yüzünden, GTA 5 ve Black Ops 3 en kötü intel ekran kartıyla low'da oynamayı başarıcam, biraz hırslıyım 😀

 

AMD ekran kartına sahip arkadaşlar bu tarz problemler yaşıyorsa kesinlikle gönüllerini ferah tutsunlar, çünkü sorumlusu yine amd, yeni adam akıllı güncelleme bekliyoruz.

Bilgilendirme için çok teşekkürler. C:/AMD klasöründen AMD'nin hangi sürümüne döndüğünüze bakıp yazabilir misiniz?

0
Konu Sahibi

amd ekran srücü tarihi: 13.04.2021

sürücü sürümü: 27.20.21002.112